Svårt att komma ut ur skalet

Tyvärr måste jag göra er besvikna. Det blir inga bilder på nya kycklingar i dag. De tar god tid på sig att komma ut ur äggen. Men fem ägg har sprickor så det kanske händer nåt i natt.

Med tanke på bloggens uppdatering i morgon har jag övervägt att ringa chefen och säga att jag behöver kycklingledigt, men jag har inte hittat det begreppet som ett godtagbart skäl för frånvaro från arbetet. Man kan få ledigt för bröllop och begravning och 50-års dag, jag antar att det ska vara ens egen i samtliga fall, men inte för att man får kycklingar.

En annan lösning är att bjuda in en sporadisk gästbloggare. Vi får se hur det ser ut när morgonen gryr.

Kommentera

