Levande påskkycklingar

Lagom till påsk presenterar Hönshuset sin första filminspelning. Vi ber att få poängtera att såväl skådespelare som filmare är nybörjare i branschen, men vi lovar bli bättre på den tekniska biten. Skådespelarnas insatser vågar vi inte garantera. I detta filmklipp förekommer Almar, Boris, Josefine, Kommandoran, Mufasa och Stina. Observera att alla namn är att betrakta som könsneutrala.
Förslaget att följa företagets redan väletablerade namngivningspolicy har enhälligt körts över av den självutnämnda Namngivningskommitten för kycklingar som sammanträtt på skärtorsdagen.

6 comments

  1. Carita Liljendahl

    Nej men så härliga!!! Jag vill pussa dem alla! Och tänk att där är några svarta också – är dom ”utrikiska”?
    Hahaa, nu blir jag stämplad som rasist.

  2. Cathrin

    Jag har nog missat namngivningspolicyn, kan du inte berätta mer om den? 🙂 Jag tycker det är jätteroligt att namnge djuren. Mina kycklingar som nu är ca 7 veckor heter Iris, Ester, Chester, Strecket och Bacon. Bacon är blandras och kommer troligtvis lägga gröna ägg (det är en höna), de andra är renrasiga Hedemora. Jag kläckte fram 14 kycklingar men har sålt sju st och tyvärr fick vi ta bort två så nu har jag då fem kvar.

    • Sanne

      Jag har försökt döpa alla hönor i alfabetisk ordning, men nu vet vi ju inte ännu vilka av de här som är hönor. Och jag är i alla fall nedröstad i den här frågan. 🙂

Kommentera

