lnga sexiga underkläder i hönshuset

I dag har jag lärt mig att det finns kläder för hönor. Det finns hönsrockar att köpa på nätet. Men de ska inte användas när det är kallt ute och Beatrice och Charlotta fryser om stjärtfjädrarna. Nej, de dras på när man måste försöka få tuppen att ta det lite lugnt med uppvaktningen av sina mest utvalda damer.  Om jag tolkat saken rätt är hönsrockar raka motsatsen till sexiga underkläder så där till sin funktion. Lite så där som städrockarna måste ha fungerat på sin tid.

Nu är det så att några av Sylvesters damer börjat blekna lite på vissa ställer. Om det beror på vintern eller Sylvester är inte klart. Men nån dag när jag hinner ska jag gå in på  det stora varuhuset i Hufvudstaden och be dem visa vårkollektionen för hönor. För de har ju allt. Och om de inte har hönsrockar där så hoppas jag de är lika tjänstvilliga som i den lilla hälsokostaffären i går och beställer in ett urval modeller och storlekar.

Hönor är en växande målgrupp, lika bra att de inser det i storstan. Vi hönsägare är en ekonomisk faktor att räkna med i samhället.

5 comments

  1. Minna

    Åh, jag skulle gärna vara en liten fluga i taket när du besöker Varuhuset och frågar om underkläder för hönor. Hoppas på fina bilder av dagens outfit …

  2. camilla

    Skulle inte vara illa att få se hönsrockar på catwalken i vår… Tack för en härlig blogg, hälsningar från Åbolands skärgård sänder tuppen Knut-Gunvald med sina tio fruar, samt hönshusbiträdet Camilla

    • Sanne

      Tack för berömmet, vi får väl se om det blir att tillverka hönsrockar.
      Jag tycker för övrigt att Knut-Gunvald ligger bra till på min lista över favoritnamn på tuppar. Det finns många spännande tuppnamn, jag tror jag ska skriva ett inlägg om dem nån dag.

  3. Livet på Nedergård

    Några av våra hönor blev riktigt luggslitna på ryggen i höstas när vi hade många ungtuppar. Det hade nog varit på sin plats med en hönsrock eller två. Om jag också går in till det stora varuhuset och ber om en hönsrock, så kanske det börjar hända när de märker att det finns ett uppenbart behov. Eller så tror de bara att hönsägarna fått fel i huvudet…

Kommentera

