Pedikyr och tjärdoft

I morgon ska Jonsson får manikyr och Sylvester behandlas med tjärspray. Eftersom båda projekten kräver att hela ledningsgruppen är samlad får vi vänta en dag.

Tjärsprayen ska alltså appliceras på Sylvester så att hans uppvaktande damer slutar plocka fjädrarna av honom. Jag har aldrig läst om ett liknande problem, men det är så att de bruna hönorna plockar fjädrarna av sin kavaljer. De klär av honom fjäder för fjäder. Nu har vi ingen radio i hönshuset,  annars skulle jag misstänka att de lyssnat på Cornelis sång om hönan Agda och bestämt sig för att ge igen.

När det projektet är avklarat ska Jonsson få pedikyr. Fötterna ska penslas med lika delar beckolja och matolja (tack för tipset).  Nu har jag inte frågat Hjalmar Valdemar vad han tycker, men jag har en misstanke om att en tupp av finsk lantras som vill vara lite macho inte riktigt gillar sånt.

Han skulle antagligen reagera precis som den man jag berättade om planerna för: ”Pedikyr, är det inte lite feminint?”

Kommentera

