Låt hönorna komma till mig

Jag måste bygga om i hönshuset igen, för angry birdsen (den bruna produktionslinjen) har börjat plocka fjädrar av sin nya arbetsledare Sylvester. Sin förra platschef Jonsson knäckte de ju totalt så han behövde terapi hos kaninerna innan han klarade av att börja jobba som tupp igen.

Angry birdsen är bra de också, men de är hårt drivna karriärkvinnor som bara bryr sig om äggproduktion. Och de har nu bevisat att de klarar sig utan arbetsledare.

Så då kan jag ju lika gärna skaffa några hönor till. Så Sylvester får snälla hönor att jobba med.

Och så hittar jag som vägledning från högre ort en annons om att det finns hönor av rasen faverolle till salu på Lojoön. Det är ju nästan här, jag behöver inte ens köra många 100 kilometer.  Får behärska mig för att inte ringa genast, det kan ju hända att en del hönsmänniskor går och lägger sig tidigt. Faverolle är en bra köttras med tanke på framtida utveckling av verksamheten.

4 comments

    • Sanne

      Nä, det blidde en svår flunssa i stället. Har knappt orkat ur sängen i dag. Men bara jag blir frisk så ska vi ta i tu med faverollerna igen. Jag har inte ringt dit för jag orkar ändå inte fara efter dem nu.

Kommentera

